söndag 2 september 2007

kräftskiva

igår var jag på kräftskiva hos ett par av kollegorna. Det var superskoj. I början var det lite segt, folk kände inte varandra och det blev en uppdelning av vi och de andra. Men sen löste det upp sig lite och folk började prata lite. Men jag kan ju inte skryta med att jag var särskilt social med de jag inte kände. Jag vet jag är en hemsk minglare. Jag pratade mycket med P för att lära känna henne lite mera. Så på ett sätt var det ju bra att vi hamnade lite i utkanten av festen. Vi satt och skrattade åt "sidengrejen" när hon försökte att verka nykter fast hon var packad som ett ägg.

Efterfesten var iofs det roligaste, ofta är det ju så har jag upptäckt. Jag hade en väldigt häftig upplevelse där L tog bort mina spänningar och frigjorde energi. Sen sa hon att jag kommer att hamna i en konflikt någonstans och att jag msåte stå för vad jag tycker. Sjukt för jag vet inte vad det kan vara men jag tror stenhårt på att hon har sett något. Sen frågade hon om mitt onda knä och min höft. saker som hon verkligen inte kunde veta. Så det var verkligen häftigt att få uppleva. Jag vet inte vad framtiden har i åtanke för mig men det lär vi väl få se. Jag gillar verkligen L och S så det var himla skoj att jag fick komma. Hoppas på fler gånger.

Det är så roligt att folket här uppe är så öppna och välkommnande. Man känner att de vill ha med en på grejer. Inte som hemma där man inte vågade prata med nån. Men iofs kröp jag ju in i ett hörn igår. Men nästa gång kanske jag vågar prata med nån annan förutom dem jag känner. En sak i taget.

Jag saknar vissa därhemma men jag ångrar inte att jag flyttade hit. På tisdag börjar dansen oxå. Tjoho.

ciao bella!

Inga kommentarer: