torsdag 23 augusti 2007

torsdag mitt i veckan...

ja det känns verkligen att det har gått ett par dar men att det inte är helg ännu... det har varit en riktig skitdag faktiskt. men så är det väl ibland antar jag. Jobbet var INTE roligt idag och jag bara kände hur allt rasade för mig... hemskt när det händer. Jag har hittat en nya favvoblogg. Han skriver så bra, det är som att ser mig som jag ser ut inuti fast han skriver om sig själv. Inte alla problem vi delar men han skriver så vackert. Han skriver med hjärtat i handen.


"han har molnen i famnen, men du skriver ord som mord, i handen."

idag var den meningen jag, svårmodet kom över mig igen och jag ville bara gråta... men man kan inte gråta när man kokar ärtsoppa... så det var bara att bita hop.

Men annars gillar jag mitt jobb, de flesta av mina kollegor är underbara, ingen över trettiofem och samma humor som jag. Skoj. de hittar på en masssa grejer och bjuder med en. Känns som att jag kommit in i gänget. Sen är det den tråkiga tanten men jaja allt kan inte vara perfekt ju. Sen är inte barnen som mina barn, men de kanske blir... man kan ju inte byta älsklingar över natten. bara att jag inte tänker på dem som mina barn är väl ett tecken på att jag saknar de gamla... suck... men men.. jag måste låta det gå ett tag.

kombon har fått jobb nu, skönt. då kanske livet blir lite mer som vanligt. kan man hoppas. kan gå ut å ta en öl och sådär. ser fram emot en höst i upptäckarstråt. vi får helt enkelt upptäcka stan! förhoppningsvis finns det folk som vill ge tips på bra ställen.

nu ska jag ta mitt underbara te, citron och ingefära, och sätta mig i soffan ett tag.

ciao

Inga kommentarer: